Webbshopen försvinner och istället är det här på Mina sidor du kan ladda och administrera dina resor.
Skellefteå Buss ska anpassa sitt nuvarande biljettsystem till en ny nationell standard för biljett- och betalsystem. Detta gör vi tillsammans med Länstrafiken Jämtland, Länstrafiken Västerbotten, Din Tur, Luleå Lokaltrafik och Länstrafiken Norrbotten. Målet är att skapa förutsättningar för ett sömlöst resande mellan länen.
I och med bytet av system ersätts webbshopen av Mina sidor. Även de nuvarande reskorten behöver bytas ut för att kunna fungera i det nya systemet. Det nya kortet beställer du här på webben för 50 kr, alternativt byter in det gamla på busstationen innan 19 maj. Då får du det nya kostnadsfritt. Använder du bara appen behöver du inte göra någonting utan fortsätter resa och köpa biljetter som vanligt.
Så här använder du Mina sidor
Logga inHar du redan ett konto i appen Skellefteå Buss kan du logga in med samma användarnamn och lösenord. När du loggar in första gången behöver du godkänna användarvillkoren.
Skapa kontoObservera: Du kan inte beställa kort och köpa biljett samtidigt utan att det behöver vara två separata köp.
Registrera busskortKlart.
Köpa ny biljettNär köpet är genomfört ligger biljetten under "Redo att användas".
Behöver jag Bank-ID för att logga in på Mina sidor?
Nej, inloggning sker med din e-postadress och lösenord. Logga in med samma konto som du använder i appen "Skellefteå Buss". Annars kan du skapa ett nytt konto.
Hur gör jag om jag tappar bort mitt busskort?
Registrera ditt busskort på Mina Sidor. Då kan du enkelt logga in och flytta dina biljetter till en annan bärare - ett annat kort eller app.
Är kontot på Mina sidor och i appen samma konto?
Ja, du använder samma konto för både appen och Mina Sidor.
Flyttas mitt konto från Webshoppen till Mina Sidor?
Nej, eftersom vi byter hela biljettsystemet så är det inte möjligt att flytta ditt konto.
Kan jag använda mina biljetter direkt efter köp?
Ja, dina biljetter finns tillgängliga för användning omedelbart efter genomfört köp.