Menu

FAQ - Frequently asked questions

FAQ

Here you can get answers to the most common questions ›
I have been charged to my card in the online shop, but don't see the money in your card. Why is that?
It was not until three hours after you are taking the bus, and keep up with your brief couple of seconds added to the card reader on the bus, as the charge goes on your card. This is where you, as a customer, you can see that your period of time, or traveling funds have been credited to your card.
I get to ride the bus with my electric mopeds/scooters, with the government?
No, electric mopeds/scootrar by the government, is the volatility of the vehicle, which is not to be taken by the bus in a safe manner, and that, therefore, it is not permitted to be present.

Dock gäller: Färdmedel som är vik- och bärbara och är mindre än 120 cm i hopfällt läge (exempelvis kick-bike, elsparkcykel eller vikbar cykel) går bra att ta med på bussen kostnadsfritt i mån av plats. Den förvaras på golvet och den får inte blockera en sittplats eller ta plats i mittgången eller blockera en utgång.
Can I bring my bicycle on the bus?
Bicycles may not be taken on board of the buses in sweden's public Transport company.

Dock gäller: Färdmedel som är vik- och bärbara och är mindre än 120 cm i hopfällt läge (exempelvis kick-bike, elsparkcykel eller vikbar cykel) går bra att ta med på bussen kostnadsfritt i mån av plats. Den förvaras på golvet och den får inte blockera en sittplats eller ta plats i mittgången eller blockera en utgång.
Leave the pets free of charge in the bus?
- Smaller animals safely placed in a bag/basket/box travel free of charge with a paying traveller. Keep in mind that the animal may not take up a free seat, but must be held on the lap.
– A dog that is too large for the bag/basket/box, you'll get to travel for free with a paying passenger. Dogs must travel in the floor and not block the aisle or to disturb the other passengers. The traveler always has priority. If you are travelling with a fur-bearing animals, bear in mind that it may be allergic people on the bus. Always go on board through the mittdörren, if there is one, and let the animal stay in the back or in the upper part of the bus. Thank you for your consideration!
How do I get my new card in the online shop?
What is true for me Färdtjänstkort?
Questions are answered by the city of Skellefteå municipality of customer service 0910 – 73 50 00 press 1.

I have lost my bus pass, what's at stake?
Our lost bus card replacement only applies to bus cards registered in our webshop
The values in the 100 - will not be replaced.

De resor/dagar som fanns på kortet när det anmäldes borttappat laddas på ett nytt kort och skickas hem till resenären. Om det finns Reskassa på kortet under 100:- men det totala värdet på kortet överstiger 100:- (inkl. andra resor på kortet) ersätts inte Reskassan med Reskassa utan med Rabattresor.

Click here to read more
Allowed to left standing in Skellefteå, sweden, is the public Transport?
Yes, yes, of standing passengers are allowed, and, at peak times, an absolute necessity. Our services are approved for the position. Buses within the urban transport is excluded to rule on the safety of the passengers. Having said that, we strive in Skellefteå, sweden, the bus, having seat belts on all seats, even in the city. These will be used by the passengers, and when they are available.

This is what the Swedish transport agency (Transportstyrelsen of the belts in the ordinary city bus traffic:
”In those cases where there is no seat belt required, it shall be permitted to be in the car if it is approved for the standing passengers. For local public transport in urban areas may be a different place, even though there is a sitting area with the belt is not available.”
I can pay for my trip, with cash on the bus?
Yes, for your own and our drivers ' safety, we do not accept cash in on the buses, but you are more than welcome to use the card, or pay by credit card.
My card does not work, on the bus, how do I do that?
School card, which is blocked to be taken in by the driver. The student will contact the city of Skellefteå Municipality's customer service department, 0910 – 73 50 00.

Övriga busskort som det är problem med, sådant som chauffören inte kan förklara – kontakta Skellefteå buss kontor på mail info@skebuss.se eller telefon 0910-72 56 00. Kan chauffören inte ta betalt via ditt busskort så måste du betala en biljett. Spara biljett och kvitto så får du den återbetald om det visar sig att du har rätt till det. Felsökning kan endast ske på kontoret.

Skellefteå Busstation / Reseinfo hjälper till med dessa frågor, de finns på S.Järnvägsgatan 29, Skellefteå. 

Our lost bus card replacement only applies to bus cards registered in our webshop
.
The values in the 100 - will not be replaced.

Click here to read more>>
How long is the transition of the bus?
Övergången gäller 90 minuter från första stämplingen på bussen. OBS! På enkelbiljett köpt direkt på bussen ingår INTE fri övergång. I alla andra biljettalternativ ingår fri övergång inom Skellefteå Lokaltrafik.
För Biljetter köpta i appen med övergång mellan lokaltrafik till flygbuss gäller 90 minuter. 
My QR code in the phone, not a blip on the bus, why?"
Tap on the QR code of the ticket, it expands.
Try to make your screen of your phone brighter.
Press and hold the QR code on the long-to the reader (it seems like a long time, the QR code is not the girl).
How do I get my items left behind?
Lost and found:

Om du har glömt något på bussen som vi har hittat så kan du få tillbaka det på Bussgods Skellefteå, Södra Järnvägsgatan 29, Skellefteå. Hittegods expedition är öppen mellan mån-tor 08:00 -18:00, fre 08:00-17:00. Telefon: 0910-734580.

Upphittat gods hämtas på Bussgods av resenär tidigast 13.00 dagen efter man tappat sitt gods.

Upphittat gods såsom plånböcker, nycklar och ID handlingar hålls i 3 veckor, lämnas sedan till polisen. Bussgods håller resterande gods i 3 månader. Matvaror hålls inte.
What is respect in the event of a disability?
New Boliden
Skellefteå AIK
Skellefteå Kommun
crossmenu