Meny

Ersättning Tappa-bort-busskortet

Har du tappat ditt busskort?

Ibland är oturen framme och man tappar bort eller glömmer saker där de inte ska vara. Då vill vi ge våra resenärer en möjlighet att få tillbaka värdet av sina köpta resor hos oss! Bra va? Det här är kostnadsfritt, det enda som krävs är att ditt busskort är registrerat i vår webbshop.

Vår tappa-bort-busskortet ersättning gäller:
Endast busskort som är registrerade i vår webbshop.
Värden under 100:- ersätts ej.

De resor/dagar som fanns på kortet när det anmäldes borttappat laddas på ett nytt kort och skickas hem till resenären. Om det finns Reskassa på kortet under 100:- men det totala värdet på kortet överstiger 100:- (inkl. andra resor på kortet) ersätts inte Reskassan med  Reskassa utan med Rabattresor. 

Det borttappade kortet spärras så att det inte går nyttja.

Så här gör du för att få möjlighet att nyttja detta:

Skapa en användare i vår webbshop och registrera ett eller flera busskort. Ditt/dina kortnummer som du ska registrera hittar du på baksidan av ditt busskort.

Här är en länk direkt till webbshoppen ifall du enkelt, vill registrera dig. Tryck bara ”skapa konto” efter att du följt länken. Länk webbshop

Tips: När du väl har registrerat ditt/dina busskort så är det väldigt enkelt att logga in och fylla på korten hemifrån via webben. I webbshoppen får du bästa pris! Man kan även se vilka resor som genomförts på korten och skriva ut kvitton på köp som gjorts i webbshoppen – väldigt enkelt och praktiskt!

Så här gör du om oturen varit framme och du tappat ditt kort:
Om du tappat bort ditt busskort så fyller du i nedanstående formulär. När vi tagit emot din anmälan om borttappat kort så spärrar vi kortet. Om du är berättigad ersättning så skickar vi ett busskort hem till din brevlåda, handläggningstiden är cirka 10 arbetsdagar. Av den anledningen rekommenderar vi att ni köper ett nytt busskort ifall ni planerar att åka med våra bussar under handläggningstiden. Ditt nya busskort kommer att vara laddat med de resor/dagar som fanns kvar på ditt gamla kort när vi fick din anmälan.

Observera:
Du gör din anmälan om borttappat busskort så snart du anser det nödvändigt. Notera att busskort som spärrats inte kan låsas upp.
Ersättning utgår efter vad som finns kvar på kortet vid anmälan.

Minst en resa måste göras på ditt busskort från det att du registrerat kortet, innan du anmäler det borttappat.
Om du registrerar ditt busskort efter det att du tappat kortet gäller inte våran tappa-bort garanti och vi kommer inte skicka hem något nytt kort.

Jag har förlorat mitt busskort

I have lost my bus card:
Nedan formulär fylls i och skickas till Skellefteå buss. Notera att det tar ca 10 arbetsdagar innan ert ärende är behandlat. Av den anledningen rekommenderar vi att ni köper ett nytt kort ifall ni planerar att åka med våra bussar under handläggningstiden.

Please fill out the form below and sent it to Skellefteå buss. Note that it takes about 10 working days before your case is processed. For that reason, we recommend that you buy a new card if you plan to travel with our buses during the processing time.
crossmenu